15 Ocak 2011 Cumartesi

ARKHANGELSK



Ben tam da burada bir çöküş seziyorum

-Çünkü ölüler masal anlatamaz anne-

Canlı anatomi dersleri
kanlı tarih, yanlı coğrafya
ve zanlı bir diktatör anıtı
yıkılıyor ya Irak'ta

ve zehirli bir diktatör kanı
içiyorum ya
anneannemin
yanaklarından

Sadece Yahudiler
ayaklanmasın
diye söylüyorum
Geçmiş
geleceğin küçük bir
PROVASIDIR!
-Hitler'i de es geçmeyelim yani bu esnada-

Televizyonlardan pompalanan
TÜKET! DAHA FAZLA TÜKET!
sloganları eşliğinde bütün çocuklar
ayak izi bırakıyordu ya geceye sessizce
ya da bir faşistin ceketinin iç cebinde
el aynası kırılıyordu. Ne fark ederse

ve kırılan aynalarda sus sesi duymak
ve kırılan sularda ayak sesi, su sesi
duymak ve duymak sadece duymak
fazladan duymak ekstradan duymak
ve Türkçeye 'ekstra' kelimesini sokmak
Bütün mantarlar 10 yaşından küçüktür aslında
Binlerce hayatın seninkiyle birlikte
un ufak edilişini izlerken plazmalarda
Terörün sesi de görülüyor elbet
kanla yıkanan topraklarda

Zencilerin diyarı Afrika'da
TOK SİK spazmlar geçiyor gözlerimden
Acı çekiyorum ya da artık sen ne dersen
-Sierra Leone ağlayan yaşlı zenci kadınlara-
aşkı ona rağmen yaşama özgürlüğü! dolu ceplerim
geriye kalan kırık oyuncaklar... kırık laleler ve dolu ellerim

Words can be broken, so can bones

Arkhangelsk Oblastı'nda dolanırken
Bir faşist daha öldürdüm ben bu gece


Dead men tell no tales
-Çünkü ölüler masal anlatamaz anne-

Your laughing finger, will never point again

Ben tam da burada bir çöküş seziyorum anne

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder